heti pucolós tippek a magyarázkodás mentes napozáshoz

Heti pucolós tippek a magyarázkodás mentes napozáshoz

Nagyon nehéz leadni a felesleges kilókat. Még nehezebb, ha azt akarjuk, hogy lent is maradjon. Statisztikailag a lakosság 74%-a túlsúlyos, ugyanakkor milliárdokat költünk el a fogyás iparágban. Ezzel együtt mégis azt mondom, nem szabad feladni a reményt, van esély a tartós fogyásra. Alább összeszedtem egy raklap hasznos tippet étkezésről, edzésről, életvezetésről. Száraz akarsz lenni mint egy kárászraj? Használd, kövesd, élvezd.

Bőséges reggeli

Tudom, amit nem eszel meg az nem is hizlal, de a testednek szüksége van energiára, és ha nem kapja meg kívülről akkor elveszi belülről. De nem ám a takarékszámláról (zsír) emeli le, hanem az izmodból. A zsír pedig csak az izomban tud elégni, tehát, ha nincs izom, zsírégetés sincs. Az eredmény pedig az lesz, hogy kövér maradsz, de legalább gyenge és alaktalan. Ja, és van még egy nem elhanyagolható tényező, az, hogy éhes leszel, és mindketten tudjuk, mit fogsz enni éhesen. A megoldás az, hogy minden reggel betolsz az arcba egy kiegyensúlyozott bőséges reggelit.

Egy kis édesség a reggeli végén

A Tel Aviv-i Egyetem Orvosi Központja által végzett tanulmányban, egy csoportnak 304 kalóriás reggelit adtak, ami 10gramm szénhidrátot tartalmazott, míg a kontroll csoportnak 600 kalóriát, ami 60 gramm szénhidrátot tartalmazott beleértve egy kis édességet is. A hat hónapos tanulmány felénél mindkét csoport átlag 15 kilót fogyott személyenként, de mire a végére értek, a 304 kalóriás csoport visszahízott 10 kilót, míg az édesség csoport további 6,5 kilót fogyott. A kutatók arról számoltak be, hogy az édesség csoport sokkal jobban kezelte napközben az édesség utáni vágyát és könnyebben tartotta be a szigorú étrendet.

Legalább 30 gramm rost bevitel minden nap

A megnövelt rost bevitel legalább olyan jó eredményt hozhat, mint a szigorú diéta. Az American Heart Association egy tanulmánya szerint, az egyik csoportnak kőkemény diétát szabtak meg, amiben korlátozták a kalória, a telített zsírok és a cukor mennyiségét, míg a kontroll csoportnak mindössze egyetlen célt tűztek ki: növelje a rost bevitelt. A harmadik hónap végére mindkét csoportnak sikerült leadni kilókat és javult a szívegészségi állapota is, ami azt mutatja, hogy a fogyáshoz elég lehet annyi is, hogy megnöveljük a rost bevitelt.

Sürgősen hagyjál el minden olyan italt, ami nem víz, tea vagy kávé

Az üdítő és a gyümölcslé lényegét tekintve folyékony édesség. Cukorbomba: Fél liter üdítő (kóla, fanta, stb) vagy gyümölcslé akár 18 teáskanál cukrot és  240 kalóriát is tartalmazhat és nulla, mondom, zéró tápértékkel bír. Az elhízás és a kóros elhízás legfőbb oka az üdítők emberi fogyasztása. Ne csináld. Ja, és a diátás, zéró stb. verziók sem jobbak, azt hiszed, kevesebb kalóriát viszel be, ezért dupla sajtos pizzát kérsz. Ne tagadd, tudom, hogy így van. Víz, tea, kávé, pont.

Zöldségek

A szezonális friss zöldség a legjobb forrása egy csomó tápanyagnak amire a testednek szüksége van. Elhiszem, hogy csábító télen zöldségnek látszó izéket venni, és abból salikát készíteni a barinőddel, de abban nulla tápérték van és a tested éhségérzet formájában adja tudtodra, hogy azért még szüksége van tápanyagra, amiből persze helytelen fordítással csoki vagy duplasajtos pizza lesz.  Télen mindig legyen fagyasztott zöli a frigóban, azt éretten, frissen szedik, bőven több kraft marad benne, még a fagyasztás után is mint a téli üvegházas pariban.

Tolod a fehérjét rendesen?

A testednek minimum 1 gr fehérjére van szüksége naponta testsúly kilogrammonként. Nem könnyű a feladat, hiszen a legkevesebb zsírral akarjuk ezt bevinni, és max a fele lehet fehérje porból. A legjobb minőségű húsoknak kb. 20 % a fehérje tartalma, a zab 10 % körül van, egy tojásban 3gr a fehérje. A fehérjéket sokkal tovább tart megemészteni, mint a zsírt vagy a szénhidrátokat így a teltség érzet is tovább tart. Ugyanakkor nem szabad túltolni sem a proteint, mert a fel nem használt fehérje salakanyagként kering a szervezetben, és egy csomó betegség okozója. Napi 2gr/testsúly kg már komoly bajokat okozhat, hacsak nem vagy épp az évi rendes szteroid kúrádon.

Kávé

A kávéban lévő koffein zsírt éget, felpörget, vízhajtó hatású, védi a szívet, (de!) és ezeken kívül még számos jótékony hatása van az egészségre, ahogy megtudhatjuk a Coffee & Health intézet tudományos kutatásaiból. Napi minimum 3 csésze, jó minőségű kávéból, jól elkészített ital kitűnő része az egészséges életmódnak. Cukor, tej és tejszínhab nélkül értve természetesen. Nem ízlik a kávé? A jó minőségű, jól elkészített zöld tea is tökéletes.

Nasi

Na, az nincs, ha komolyak a szándékaid a testsúlyoddal kapcsolatban. Ugyanakkor a tervezett, jól összeállított, pontosan betartott étkezéseid jól ki lehet egészíteni, mondjuk pisztáciával. 6 gr fehérje, 3 gr rost és 159 kalória 30 grammonként. Héjában pirított, sótlan formában fogyasszuk.

Alkohol

Pucolós időszakban nem iszunk alkoholt akármi is történjen, de itt most életmód tapasztalatokról beszélgetünk, és általánosan elmondható, hogy előfordulhat, hogy társaságban megkínálnak egy itallal. A gond az, hogy egy kisüveges sör, egy pohár bor (1,5dl) vagy egy feles kb. 123 kalóriát ad. És ez még csak a kisebbik baj, a nagyobb baj az, hogy poharazgatás közben sokszor előfordul, hogy egyszer csak megjelenik az asztalon egy DonPepe családi pizza, amit belélegzünk, mielőtt annyit mondhatnánk, hogy kétszáz felülés.

Figyelem! A cikkben vagy a tesztoldalon megjelölt és ismertetett termékek nem alkalmasak semmilyen betegség diagnosztizálására, kezelésére, gyógyítására, továbbá annak megelőzésére. A termékek ismertetőjében megjelölt jellemzők egyénenként eltérő módon változhatnak. Az étrend-kiegészítő nem helyettesíti a vegyes étrendet és az egészséges életmódot. Minden esetben kérje ki kezelőorvosa tanácsát!