Meglepően kevés edzés is segíthet csökkenteni az idült gyulladást

Meglepően kevés edzés is segíthet csökkenteni az idült gyulladást

Az idült gyulladás nagyon sok betegség kialakulásáért lehet felelős, az ízületi gyulladástól az elhízáson át akár rákig. Azt már tudjuk, hogy a rendszeres testmozgás féken tarthatja a (krónikus) gyulladást, ugyanakkor eddig nem volt világos, hogy mindez hogyan történik, illetve pontosan mennyi testmozgásra is van szükség ehhez.

A legújabb kutatások szerint nem is kell olyan sokat edzeni ahhoz, hogy látható eredményeket kapjunk. Mindössze 20 perc tempós gyaloglás már gyulladáscsökkentő választ adott az immunsejtekben egy tanulmány résztvevőinél.

A San Diego-béli Kalifornia Egyetem kutatói szerint minden testedzés alkalmával sejt szinten már valami jót teszünk a testünkkel.

A tanulmányt 47 résztvevővel végezték, futópadon kellet közepesen erős tempóban gyalogolni, ami kissé emelkedett légzés és pulzusszámot jelent. A résztvevőktől edzés előtt és után vért vettek és megmérték a gyuladásokhoz kapcsolható fehérjék szintjét.

Az edzés után vett minták 5%-os csökkenést mutattak az immunsejtek által termelt TNF (tumor nekrózis faktor) fehérjénél. Ez pedig azt mutatja, hogy az immunsejtek elnyomják az inflammatorikus markereket. Ennek rövidtávon is jelentkezhetnek egészségügyi előnyei, a rendszeresen ismételt testmozgással pedig már hosszútávon is.

A tanulmány arra is rávilágított, hogy pontosan hogyan történik mindez a szervezetben. Úgy tűnik, hogy az ilyen közepesen erős testmozgás alatt kibocsátott stressz hormonok beindíthatják a szervezet immunsejtjeit.

Ennek az egésznek a legfontosabb üzenete számunkra az, hogy nem feltétlenül szükséges kőkeményen gyúrni ahhoz, hogy legyen anti-inflammatorikus hatása. Ez különösen fontos lehet azoknak, akik valamiért még visszariadnak bármilyen testmozgástól vagy frusztráltak lehetnek a látható eredmények hiányától beleértve a túlsúllyal vagy idült gyulladással küzdőket is. A legszebb az egészben, hogy még mielőtt elkezdenek lepattanni a felesleges kilók, a szervezet már harcban áll a gyulladásokkal.

Tehát mozgólépcső, lift felejt, inkább a lépcsőn megy. Buszról két megállóval hamarabb leszáll, gyalogol.

Figyelem! A cikkben vagy a tesztoldalon megjelölt és ismertetett termékek nem alkalmasak semmilyen betegség diagnosztizálására, kezelésére, gyógyítására, továbbá annak megelőzésére. A termékek ismertetőjében megjelölt jellemzők egyénenként eltérő módon változhatnak. Az étrend-kiegészítő nem helyettesíti a vegyes étrendet és az egészséges életmódot. Minden esetben kérje ki kezelőorvosa tanácsát!